فرماندار اردستان: بی‌توجهی به فرهنگ خسارت‌بار است

فرماندار اردستان: بی‌توجهی به فرهنگ خسارت‌بار است

فرماندار اردستان: بی‌توجهی به فرهنگ خسارت‌بار است

فرماندار شهرستان اردستان گفت:بی توجهی به بحث فرهنگ خساراتی را به بار می آورد که امروز ما در سطح کشور شاهد آن هستیم بنابراین توجه به فرهنگ ضرورت دارد.

سید محمد هادی احمدی‌طبا در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردستان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی از آن دسته جلساتی است که بسیار مهم بوده و حساسیتی در حد همان جلسه شورای تأمین را دارد و بنابراین به جهت مهم بودن برگزاری ماه جلسه ضرورت دارد.

وی افزود: بی توجهی به بحث فرهنگ خساراتی را به بار می‌آورد که امروز ما در سطح کشور شاهد آن هستیم، شب گذشته در مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره)،حجت الاسلام عالی مطالب بسیار خوب و جامع را بیان کردند که جا دارد به اینها توجه شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی قبل مصوبه‌ای داشتیم در خصوص اینکه یک اطلس فرهنگی را تهیه و تدوین کنیم و در آن جلسه هم فرمانداری تهیه این اطلس را قبول کرد و در طی چهل روز با همکاری نخبگان اصفهان تدوین و توسط وزیر ارشاد نیز رونمایی شد.

احمدی‌طبا ادامه داد: تا پایان دی ماه اطلس فرهنگی به تمام ادارات شهرستان اردستان ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها طبق این اطلس ملزم به انجام مسئولیت‌های فرهنگی خواهند بود که در این خصوص بازرسی‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف در فرمانداری اردستان جای خالی یک مسئول امور فرهنگی بود که به توفیق الهی از آذر ماه فردی را برای سمت مشاور فرهنگی و مذهبی فرمانداری منصوب کردیم که امیدواریم حضور و تلاش مشاور فرهنگی مؤثر باشد و اتفاقات خوبی را در شهرستان رقم بزنیم.

فرماندار اردستان یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات فرهنگی در شهرستان تولید محتوای فرهنگی و رسانه‌ای است که این کار را شروع کردیم و در حال آماده سازی دو نماهنگ برای شهرستان هستیم.

احمدی‌طبا ادامه داد: مجموعه مستندهای یک دقیقه‌ای با نام “اردستان سرای من” را داریم که در حضور وزیر ارشاد یک قسمت آن رونمایی شد و تا به امروز نیز چهار قسمت آن آماده شده و این مستند در هفتاد قسمت جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان را معرفی می‌کند که انشالله ده قسمت آن را تا نوروز آماده خواهیم داشت.

وی با اشاره به حضور وزیر ارشاد در شهرستان، گفت: این حضور اتفاق خوبی بود و یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان و به ویژه اهالی هنر سینما درخشان اردستان بود که در سفر وزیر ارشاد قرار شد تا پایان مشکل مالکیت بر اعیان این سینما حل شود و اتفاقات خوبی در این خصوص صورت بگیرد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در حوزه رسانه‌های مجازی شهرستان خوشبختانه از آذرماه طی جلساتی که داشتیم اتفاقات خوبی شروع شده و اقدامات رسانه‌های شهرستان در حوزه امیدآفرینی بهتر و بیشتر شده همچنین در خصوص جریانات انقلابی نیز اقدامات خوبی را دیدیم که باید ادامه دار باشد.

احمدی طبا بیان کرد: از فردا که دهه بصیرت و تجدید بیعت با ولایت است عطر و بوی شهدا در شهرستان پیچیده خواهد شد و در دهه بصیرت رسانه‌های شهرستان باید در بخش تولید و پخش محتوا، اطلاع رسانی برنامه‌ها و غیره فعالیت خود را دوچندان کنند.

وی گفت: در حوزه کتاب و به ویژه کتاب‌های دوران دفاع مقدس باید بیشتر کار کنیم و کتاب‌های شاخصی را تهیه و تولید کنیم

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

برگزاری اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۳

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اردستان طی پیامی روز معلم وکارگر را تبریک گفت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان ملاقات عمومی فرماندار شهرستان اردستان با شهروندان برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید فرماندار شهرستان از طرح های عمرانی شهرداری اردستان

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =