فرماندار اردستان: موضوع سفر در دستور کار ارگان‌های اردستان قرار نگرفته است

فرماندار شهرستان اردستان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در تقویت گردشگری گفت: موضوع سفر در دستور کار ارگان‌های اردستان قرار نگرفته است.

فرماندار شهرستان اردستان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در تقویت گردشگری گفت: موضوع سفر در دستور کار ارگان‌های اردستان قرار نگرفته است.

حمیدرضا تاملی در جلسه کمیته سفر شهرستان اردستان اظهار داشت: کاملا مشخص است از گزارش دوستان که هنوز موضوع سفرهای نوروزی در دستور کار ارگان‌ها قرار نگرفته است و جزو اولویت قرار نداده‌اند که مقداری از آن را در خصوص مدیریت شهری قرار می‌دهیم که با مشکل مواجه بوده‌اند و در سطح روستاها هم هنوز کار انتخاب دهیارها به طول کشیده شده است.

وی افزود: برنامه‌های هفته مادر و روز زن و همچنین دهه فجر از اولویت بیشتری برخوردار است که فعلا به آن پرداخته می‌شود و یک مقدار به نظر می‌رسد نگاه کمیته محور در موضوع سفرها وجود ندارد و افرادی که ابلاغ‌های آنان صادر شده به عنوان کمیته شناخته می‌شوند و باید چند دستگاه همکار را دعوت کنند و برنامه‌های مشترکی را پیش‌بینی کنند.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: همه کمیته‌ها در بهمن ماه با اعضای خود حتما جلساتی را در همین ماه برگزار کنند و مصوبات آن برای فرمانداری و میراث فرهنگی ارسال شود و ماموریت‌های مربوط به کمیته سفر بخشی از آن‌ها مربوط به ایجاد آمادگی و تقویت حوزه‌های پشتیبانی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات نوروز است و عمدتا بطور مشخص در حوزه راهداری در این ایام تمام تلاششان را به رفع نقاط حادثه‌خیز و ترمیم محورهایی که نیاز به روکش آسفالت و نصب علائمی که نیاز است داشته باشند.

وی ابراز داشت: دوستان در نیروی انتظامی و پلیس راه هم اقداماتی را طبق دستورالعمل‌ها انجام خواهند داد و وظایفی هم برای بهداشت و تشدید نظارت‌ها و اداره صمت هم نظارت بر قیمت‌ها از وظایف کمیته سفر است و دستگاه خدمات‌رسان  باید نسبت به افزایش پشتیبانی‌های خود طبق تجربه‌های سال‌های قبل اقدام کنند و ظرفیت‌های جدید را هم اضافه کنند و در مجموع یک به روز رسانی را در برنامه‌ها داشته باشند.

تاملی بیان کرد: شهرداران و دهیاران نسبت به فضاسازی و رویکرد جدید خود اقدام کنند تا شاهد آماده‌سازی محیط باشیم و در سال‌های قبل هم این موارد بوده منتها موردی که مهم و به عنوان برگ برنده باید دنبال شود تولید محتواهای ویژه ایام نوروز که بخش عظیمی از آن به میراث فرهنگی بر می‌گردد و بخشی دیگر حمایت آن توسط مدیریت‌های شهری و روستایی خواهد بود و تولیدات محتوای ویژه را در دستور کار قرار دهید.

فرماندار شهرستان اردستان بیان کرد: توسعه نشاط اجتماعی در ایام نوروز یکی از وظایف کمیته‌های سفر شهرستان اردستان باشد تا مردمی هم که نمی‌توانند به سفر بروند از برنامه‌ها و محیط ها استفاده ببرند و این به میزان خلاقیت مدیریت شهری ارتباط دارند و ادارات خدمات‌رسان هم وظایف خود را انجام می‌دهند و با توجه به اینکه دو سال رکود را در صنعت گرشگری شاهد بوده‌ایم و با توجه به وضعیت کرونایی باید بیشتر در این قسمت شاهد برنامه‌های ویژه‌ای باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم فعالان بخش خصوصی گردشگری حضورشان را پررنگ تر ببینیم و ذینفعان صنعت گردشگری باید فعالتر عمل کنند که از میراث فرهنگی می‌خواهیم مالکان محل‌های گردشگری و راهنمای آن‌ها را پای کار آماده داشته باشید و با توجه به اینکه شهرستان در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب قرار گرفته شاهد حضور مسافران زیادی خواهیم بود و جمعیت گردشگری را با ایجاد رویدادها می‌توان جذب کرد.

تاملی تصریح کرد: ما باید بتوانیم در کنار ظرفیت‌های میراثی و تاریخی و طبیعی رویدادهای جذابی را تولید کنیم تا نتیجه‌ای را برای شهرستان اردستان داشته باشد و با دعوت از هنرمندان و برگزاری جشن‌ها  و حضور چهره‌های برتر که مورد اقبال مردم هستند و جشنواره‌های غذا و دیگر موارد گردشگر را جذب کنیم و فقط صرف داشتن سرمایه‌های گذشته اهداف ما را محقق نخواهد کرد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

برگزاری اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۳

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اردستان طی پیامی روز معلم وکارگر را تبریک گفت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان ملاقات عمومی فرماندار شهرستان اردستان با شهروندان برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید فرماندار شهرستان از طرح های عمرانی شهرداری اردستان

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 19 =