بخشدار مهاباد: بخش مهاباد اردستان داروخانه و پزشک شبانه‌روزی ندارد

بخشدار مهاباد: بخش مهاباد اردستان داروخانه و پزشک شبانه‌روزی ندارد

بخشدار مهاباد: بخش مهاباد اردستان داروخانه و پزشک شبانه‌روزی ندارد

بخشدار مهاباد اردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مردم شهر مهاباد و منطقه با آن روبرو هستند موضوع مرکز جامع سلامت آن است که از داروخانه شبانه‌روزی و پزشک شیفت محروم است.

آقای کریم‌پور اظهار کرد: بخش مهاباد از دو دهستان گرمسیر و سردسیر تشکیل شده است و ۳۳ روستا دارد که ۱۶ روستای آن دارای دهیاری است و سه روستای آن هم با شورای بخش اداره می‌شود و در یک سال گذشته هم فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

وی افزود: بخشداری مهاباد با مشکلات زیادی هم روبرو است که  اولین آن نداشتن ساختمانی در خور شأن مکان بخشداری است و باتوجه‌به نزدیکی انتخابات حتی یک سالن اجتماعات هم ندارد و همچنین نیروی انسانی لازم را ندارد و از ابتدای امسال یک نیرو معرفی شده که برای چند ماهی برای آموزش انتخابات باید به فرمانداری شهرستان مراجعه کند و عملاً دو نیرو که یکی مسئول مالی دهیاری‌ها و دیگری  از بخش تعاونی‌ها هستند ما را کمک می‌کنند.

بخشدار مهاباد اردستان گفت: راه‌اندازی بخش مهاباد که فعال نبودند را در دستور کار قرار داده و ۱۷۰ میلیون برای شرکت در مسابقات استانی آنها را یاری کردیم  و فیبر نوری روستای حسین‌آباد که از یک سال پیش قطع شده بود و اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکل مواجه شده بود از اوایل هفته حفاری آن شروع می‌شود که بیش از ۶۰۰ میلیون هزینه دارد و آسفالت روستای رحمت‌آباد در مرحله با ۲۴ هزار مترمربع و مرحله دوم آن با ۱۷ هزار متر شروع خواهد شد.

کریم‌پور با بیان اینکه بخش مهاباد از نظر دامداری و کشاورزی از پتانسیل بالایی برخوردار است افزود: در خشکسالی‌های اخیر، آب شرب و کشاورزی مخصوصاً روستاها با مشکل روبرو بوده و همه تلاش داریم که روستاها مشکلی را در این زمینه حس نکنند که آبرسانی در حال حاضر به دو روستای سینا و امساره در حال انجام است و ۲۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۳۷ کیلومتر شبکه مجتمع آبرسانی سرهنگچه در حال انجام است.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مردم شهر مهاباد و منطقه با آن روبرو هستند موضوع مرکز جامع سلامت آن است که دارای ساختمان خیلی خوب، داروخانه، کلینیک دندانپزشکی است؛ اما خدماتی که مردم نیاز دارند را ارائه نمی‌دهند به این جهت که زیر نظر بخش بهداشت هستند و پرستار، پزشک متخصص و داروخانه شبانه‌روزی ندارد و پزشک شیفت هم فعال نیست؛و اگر کسی شب نیاز به پزشک پیدا کرد باید به اردستان یا شهرهای هم‌جوار مراجعه کند و اگر زیر نظر بخش درمان بروند همه مشکلات برطرف می‌شود.

کریم‌پور با بیان اینکه تا کنون پیگیری‌هایی برای رفع مشکل مرکز جامع سلامت بخش مهاباد انجام شده است افزود: بیش از شش هزار نفر مردم شهر و ۱۰ روستا از خدمات این مرکز بی‌بهره هستند

برچسب ها :
مطالب مشابه

پیام تبریک فرماندار شهرستان اردستان به مناسبت روز ملی جمعیت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور فرماندار اردستان دیدار و تقدیر از خانواده با شکوه اردستانی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اردستان:خبر خوش مسکن برای اهالی زواره

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور معاون محترم استاندار و فرماندار محترم اردستان کارخانه اوجا چوب معین در ناحیه صنعتی زواره به بهره‌برداری رسید

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =