فرماندار اردستان:برنامه مدون ویژه حوزه گردشگری اردستان تدوین شود

فرماندار اردستان:برنامه مدون ویژه حوزه گردشگری اردستان تدوین شود

فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه برنامه مدون ویژه حوزه گردشگری اردستان تدوین شود، گفت: بخش فرهنگی اولویت نخست حوزه گردشگری باشد.

آقای  احمدی طباء زواره در جلسه ستاد تسهیل خدمات سفر، اظهار داشت: در موضوع تسهیل سفر اصلی‌ترین موضوعی که شهرستان اردستان به آن خواهد پرداخت موضوع گردشگری است که صنعتی پاک بوده و هم سرمایه خوبی را به همراه دارد و موجب رشد  و پیشرفت زیرساخت‌ها می‌شود.

وی افزود: گردشگری آلودگی زیست محیطی ندارد، ولی یک سری معایبی هم دارد و اصلی‌ترین عیب آن این است که ما زیرساخت فرهنگی درستی در این خصوص نداریم و به‌جای اینکه بر روی گردشگر تاثیرگذار باشیم در حوزه فرهنگی اکثرا گردشگر بر روی ما تاثیرگذار است که می‌طلبد برنامه‌ای تدوین شود تا با سرعت بیشتری در حوزه گردشگری وارد شویم.

فرماندار شهرستان اردستان با اشاره به این موضوع که در کشور هنوز تفسیر درستی از گردشگری نداریم، گفت: گردشگری اولویت اول آن فرهنگی است و موضوع مالی باید در رده‌های دوم و سوم قرار گیرد که ما این اصالت فرهنگی را در اردستان داریم و باید روی آن کار شود و زیرساخت‌های گردشگری هم وجود دارد.

وی ابراز داشت: امسال می‌خواهیم نوروز در اردستان متفاوت باشد و دیدگاهی که داریم باید سه بازارچه در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد برپا شود و شهرداری‌ها در خصوص مکان آن اقدام کنند و در آن مکان غرفه‌های مختلف از غذاها و صنایع دستی تشکیل شود و باید از ظرفیت بومگردی‌ها و مکان‌های  میراثی استفاده شود.

احمدی طباء بیان کرد: قبل از ایام عید نمایشگاهی در تهران برقرار خواهد بود که شهرستان اردستان باید در آن شرکت کند و نمایی از این شهرستان در آنجا باشد و همچنین وضعیت بومگردی‌ها باید فعال شود و تورهای کویر هم در این زمینه‌ها فعالتر شود و استعدادهای فراوانی داریم که باید در خصوص آن برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار شهرستان اردستان تاکید کرد: مجموعه مستند اردستان سرای من به زودی در فضای مجازی رونمایی می‌شود که فیلمنامه آن با هفتاد قسمت موضوع ‌های مختلف طراحی شده و  در قالب مستندهای یک دقیقه‌ای از دی‌ماه به صورت هفته‌ای  پخش خواهد شد و مسئولان متولی ستاد خدمات سفر شهرستان اردستان نیز باید در موضوع نمایشگاه اردستان  گردشگران را مدیریت کنند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

کارخانه طلای کوه دُم زواره آماده بهره‌برداری شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدار صمیمی شاعران شهرستان با فرماندار اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار نشست صمیمی فرماندار با پیشکسوتان فرمانداری اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

عید سعید فطر بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =