فرماندار اردستان:اطلس فرهنگی اردستان رونمایی شد

فرماندار اردستان:اطلس فرهنگی اردستان رونمایی شد

فرماندار اردستان:اطلس فرهنگی اردستان رونمایی شد

فرماندار شهرستان اردستان گفت: اطلس فرهنگی شهرستان اردستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

سید محمد هادی احمدی طبا اظهار داشت: از اتفاقات خوبی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان اردستان صورت گرفت، حضور ایشان در بدو ورود در گلزار شهدای گمنام روستای ومکان بود و این برای اولین بار بود که یک شخصیت ملی به این روستا سفر می‌کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی این شهرستان بازدید کردند که اولین پروژه، ساختمان سینما درخشان اردستان است که حدود ۲۰ سال از نیمه تمام ماندن آن می‌گذرد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه زمین این سینما وقف امور فرهنگی بوده که در سال‌های گذشته شخصی سرمایه‌گذاری و ساخت آن را شروع کرده بود، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این مکان وامی را از بانک ملت دریافت کرده بود اما به دلیل اینکه نتوانست بازپرداخت وام را انجام دهد، بانک ملت اعیان زمین را به عنوان ملکیت خود درآورده و چندین بار هم به مزایده گذاشته شده اما به دلیل وقف فرهنگی بودن کسی رغبت نمی‌کرد.

احمدی طبا تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های فرهنگی که در هنگام ورود به اردستان به عنوان نماینده دولت در این شهرستان داشتم همین موضوع سینما بود چرا که برنامه‌هایی از جمله سالن تئاتر، سینما، دو گالری و تعدادی فروشگاه اقلام فرهنگی را برای این ساختمان در نظرگرفته ایم.

وی ادامه داد: جلسات متعددی را با بانک ملت استان، حوزه هنری و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و پیشنهادی به نظرمان رسید که در حضور وزیر ارشاد هم مطرح کردیم و مورد موافقت قرار گرفت و بر این اساس هم دستور را صادر کردند.

فرماندار اردستان یادآور شد: قرار شد حدود هشت میلیارد تومانی را که بانک ملت به عنوان مبلغ اعیان این پروژه گذاشته به عنوان مسئولیت اجتماعی بانک ملت قرار دهند و تحویل حوزه هنری شود.

احمدی طبا بیان کرد: بنا بر این شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مذاکره با وزیر اقتصاد و دارایی دستوری را برای بانک ملت صادر کنند و امیدواریم که تا پایان امسال محقق شود.

وی تصریح کرد: پروژه دیگری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن بازدید کردند مجموعه فرهنگی هنری شهرستان بود که زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قرار دارد و وزیر هم قول مساعدت دادند که با کمک خیرین و منابع استانی اعتبار مربوطه را تأمین کنیم.

فرماندار اردستان با اشاره به حضور وزیر ارشاد در همایش بزرگداشت شهید مدرس، گفت: در این مراسم علاوه بر سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اولین اطلس فرهنگی شهرستان اردستان رونمایی شد که خوشحالیم توانستیم بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی اولین اطلس فرهنگی این شهرستان را تهیه کنیم.

احمدی طبا خاطرنشان کرد: اطلس فرهنگی شهرستان اردستان از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بود که سه ماه پیش تصویب شد که این مسئولیت را فرمانداری قبول کرد و با همکاری مجموعه‌های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی اصفهان توانستیم آن را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: از مجموعه مستندهای یک دقیقه‌ای «اردستان سرای من» با ۲ هدف معرفی استعدادهای شهرستان در حوزه گردشگری، فرهنگی، هنری و آداب رسوم و اینکه بتوانیم تعصب اصیلی را که بین جوان شهرستان بوده و هست را تقویت کنیم، رونمایی انجام شد.

فرماندار اردستان با اشاره به رونمایی از کلیپ «برای وطن» که ساخته شده توسط جوانان اردستان است، تصریح کرد: تجلیل از فعالان فرهنگی شهرستان اردستان را هم داشتیم و امیدواریم که سفر وزیر به شهرستان برکات خود را داشته باشد و با پیگیری‌های نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام طباطبایی نژاد سفر دیگر وزرا را به شهرستان داشته باشیم.

برچسب ها :
مطالب مشابه

کارخانه طلای کوه دُم زواره آماده بهره‌برداری شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدار صمیمی شاعران شهرستان با فرماندار اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار نشست صمیمی فرماندار با پیشکسوتان فرمانداری اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

عید سعید فطر بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =