‍ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: خوشبختانه منطقه اردستان از لحاظ فکری و فرهنگی منطقه حاصل‌خیزی است.

‍ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: خوشبختانه منطقه اردستان از لحاظ فکری و فرهنگی منطقه حاصل‌خیزی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: خوشبختانه منطقه اردستان از لحاظ فکری و فرهنگی منطقه حاصل‌خیزی است.

محمد مهدی اسماعیلی در همایش بزرگداشت شهید مدرس در اردستان،اظهار داشت:شهرستان اردستان از مناطق مهم فرهنگی کشور است و ما استان اصفهان،شهرهای همجوار و مجموعه بزرگی که در این استان گردهم آمده را یک مجموعه مهم تاریخی فرهنگی و هنری می‌دانیم.

وی افزود:این خطه شخصیت های بزرگی را تقدیم کرده و شاید  این مسجد باعظمتی که در شهرستان اردستان وجود دارد در جهان اسلام جزو مجموعه های کم نظیر باشد و همچنین معماری و عظمت هنری در ساخت این سازه معنوی وجود دارد.

‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:وجود این بناهای تاریخی و فرهنگی در این شهرستان حاکی از روح فکری،فرهنگی و هنری است که در این منطقه حضور داشته و به همین دلیل است که امروز رجال مهمی از تصمیم‌گیران انقلاب اسلامی از فرزندان این خطه هستند.

اسماعیلی تصریح کرد:خوشبختانه منطقه اردستان از لحاظ فکری و فرهنگی منطقه حاصل‌خیزی است و طبیعتا در همه عرصه ها این توقع وجود دارد که این مردم نقش آفرین و پیشتاز باشند،همانگونه که بودند و هستند.

وی تاکید کرد:در دولت نگاهمان این است که موضوع توجه به فرهنگ و هنر را از یک موضوع خاص طبقاتی در حوزه های نمایشی،هنر های تجسمی و سایر بخش های فرهنگی خارج کنیم و یک اتفاقی در سال های اخیر رخ داده که فرهنگ و به ویژه هنر را تبدیل به یک کالای لوکس کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:ما در دولت انقلابی شعار خود را عدالت فرهنگی قرار دادیم به این دلیل که بتوانیم فرهنگ و هنر را در تمام نقاط کشور مورد توجه قرار دهیم،ما استعداد های بزرگی داریم که باید به اینها توجه شود.

اسماعیلی با اشاره به سفر های خود به مناطق مختلف کشور،گفت:در حدود همین یک سال گذشته بیش از ۶۰ سفر به مناطق مختلف کشور داشتم و از نزدیک با هنرمندان و اهالی فرهنگ نشست و دیدار چهره به چهره داشته ام.

وی با بیان اینکه می‌خوا‌هیم به همه نقاط کشور به صورت عادلانه نگاه کنیم،ادامه داد:فضای رشد حوزه فرهنگ و هنر را در تمام کشور و برای همه مردم و علاقمندان فراهم می کنیم،در سال گذشته قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ را راه اندازی کردیم و در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور نزدیک به چهل هزار نفر را در پنجاه رشته فرهنگی و هنری آموزش دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:انشالله این قرارگاه محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ و آموزش در رشته های مختلف فرهنگی را در منطقه شمال استان اصفهان هم راه اندازی خواهیم کرد.

اسماعیلی با اشاره به بازدید میدانی از طرح های فرهنگی اردستان،بیان کرد:تلاش می کنیم که بخش مهمی از مسائل و مشکلات طرح های فرهنگی در این شهرستان را در اسرع وقت حل کنیم و قطعا این شهرستان نیازمند توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری است.

وی خاطرنشان کرد:توجه ویژه به حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین مناطق متدین و مومنی که مهد پرورش علمای بزرگ بوده از مدرس قهرمان تا شخصیت های بزرگی که از این خطه هستند و ما باید حوزه مسائل فرهنگی و دینی این منطقه را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:در همین دو ماه اخیر در شورای عالی فرهنگ و هنر اولین کاری که کردیم این بود که کار صدور مجوز موسسات را تسهیل کردیم که بتوانیم گروه های مردمی بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و اکنون بیش از ۱۷ ‌هزار موسسه فعال دارای مجوز در کشور داریم.

اسماعیلی تصریح کرد:وظیفه دولت انقلابی و مردم توجه به آحاد مردم در بخش های فرهنگی و هنری است که این را موسسات فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایندگی می کنند و ما اکنون ۲۶ ‌هزار کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور داریم.

برچسب ها :
مطالب مشابه

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره نوروزی با حضور فرماندار محترم شهرستان در روستای هندوآباد

۸ فروردین ۱۴۰۳

حضور فرماندار اردستان، ریاست دادگستری، دادستان محترم اردستان، ریاست اداره اطلاعات شهرستان در بین آمرین به معروف و ناهیان از منکر در پارک دفاع مقدس (ستاره)

۸ فروردین ۱۴۰۳
۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =