فرماندار شهرستان اردستان: دستگاه‌های فرهنگی اردستان در زمینه جهاد تبیین اهتمام ویژه داشته باشند

فرماندار شهرستان اردستان ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به امر ” جهاد تبیین” در منطقه گفت: دستگاه‌های فرهنگی اردستان در زمینه جهاد تبیین اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان اردستان ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به امر ” جهاد تبیین” در منطقه گفت: دستگاه‌های فرهنگی اردستان در زمینه جهاد تبیین اهتمام ویژه داشته باشند.

حمیدرضا تاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان با موضوع «جهاد تبیین» اظهار داشت: در خصوص موضوع تبیین کارهای خیلی خوبی انجام و دغدغه ها جمع بندی شده که اگر در این خصوص روشنگری بیشتری صورت بگیرد خوب است و در حوزه فرهنگ باید اعتراف کنیم که برای چندمین بار موضوعات فرهنگی و اساسا مقوله فرهنگ در مقطع حال نیاز جدی و اساسی ما در شهرستان اردستان است.

وی افزود:  مهمترین سلاح و  ابزاری که ما را در تحقق اهداف مرتبط با حوزه پیشرفت  شهرستان در حوزه های مختلف می تواند همراهی کند و  هر موضوعی را که به آن ورود پیدا می کنیم نقش اساسی و پررنگ فرهنگ را در تسریع آن ماموریت کاملا به وضوح مشاهده می کنیم و در خصوص جهاد تیین به چند بخش می توان پرداخت.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: تعریف معنی و عرصه های جهاد تبیین و بحث ابعاد مختلف مضاعف جهاد تبیین و الگو هایی که جهاد تبیین از صدر اسلام تا دوران انقلاب اسلامی تا الان داشته ایم و برای اینکه دسته بندی بهتری انجام شود به دو سوال اساسی همچون اینکه جهاد تبیین چگونه باید انجام بگیرد و اصول روش شناسی و مهارتی آن باید توجه کرد.

وی ابراز داشت: آن مواردی که باید تیین شود در چند محور خلاصه می شود که می توان  به بحث مباحث دین، اصول و خاکریزهای انقلاب، راهبردهای نظام و مسائل جاری آن، اشاره کرد  که خود این موارد دارای زیر شاخه هایی خواهد بود که می توان مواردی همچون امربه معروف، شهادت و ایثارگری، وجدان و انظباط کاری و مقابله با خرافات و بدعت را نام برد.

تاملی بیان کرد: در همه این موارد و زیر شاخه ها باید یک موضوع اصلی را مد نظر قرار داد و آن  هم موضوع هم افقی با ولی فقیه در همه موضوعات است و باید تلاش شود تا در مسیری که ایشان تبیین کردند حرکت کنیم و این موضوعات و الزامات نشان می دهد که جهاد تبیین معطوف به یک مجموعه و شخص خاص و یک ارگان خاص نیست و همه بخشهای جامعه را تحت پوشش خود قرار می دهد به خصوص دستگاههای فرهنگی، تبلیغی و کارگروههای متناظر فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در این زمینه  که بایستی توجه و اهتمام بیشترو ویژه ای را داشته باشند.

فرماندار شهرستان اردستان بیان کرد: دستگاههای فرهنگی در طول سال در ماموریتهای خود می توانند به محورهای تعیین شده در جزوه جهاد تبیین مراجعه  و با کارگروههای فرهنگی اجتماعی آن را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم بصورت مستمر جهاد تبیین را به آنچه که استحقاق آن است برسانیم

برچسب ها :
مطالب مشابه

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره نوروزی با حضور فرماندار محترم شهرستان در روستای هندوآباد

۸ فروردین ۱۴۰۳

حضور فرماندار اردستان، ریاست دادگستری، دادستان محترم اردستان، ریاست اداره اطلاعات شهرستان در بین آمرین به معروف و ناهیان از منکر در پارک دفاع مقدس (ستاره)

۸ فروردین ۱۴۰۳
۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =