برگزاری همایش آب مایه حیات است در زواره

برگزاری همایش آب مایه حیات است در زواره

نخستین همایش منطقه‌ای آب مایه حیات است با حضور کارشناسان و مدیران کشوری و استانی در زواره اردستان برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم با اشاره به بحران فرونشست زمین در استان گفت: از ۳۵ دشت استان، ۲۷ دشت تحت تأثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.
منصور شیشه فروش به نصب ۲۷ دستگاه جی پی اس برای بررسی نرخ فرونشست زمین اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷ هزار چاه غیرمجاز در استان شناسایی و مسدود شده و ۵ هزار کنتور هوشمند هم برای کنترل برداشت آب از منابع زیرزمینی روی چاه‌ها نصب شده است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۰۰ روستا در استان اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود گفت: برای جبران کمبود منابع آب در آبخوان ها، احیای رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی ضروری است.
بهرام نادی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد نجف آباد نیز به خطرات ناشی از برداشت‌های بی رویه در از بین بردن منابع آبی و فرونشست زمین اشاره کرد و افزود: در صورت ادامه برداشت ها، برآورد می‌شود مناطقی مثل میدان نقش جهان ۴۶ سانتیمتر و منطقه حبیب آباد ۱۸۰ سانتیمتر فرونشست زمین داشته باشد که نیازمند برنامه ریزی ملی برای جلوگیری از یک فاجعه هستیم.
مدیرکل زمین شناسی استان هم در این همایش گفت: در منطقه مهیار فرونشست خطوط ریلی و انتقال نیرو و در شهر اصفهان جمعیت را تهدید می‌کند.
رضا اسلامی با بیان اینکه دشت‌های اردستان، کاشان و خالدآباد با یکدیگر پیوسته هستند و خطوط ریلی از منطقه بادرود تا شهراب بیشترین پیک فرونشست را داشته است افزود: در دنیا ۴ میلیمتر فرونشست بحران است و ۲۰ برابر این بحران را ما در اردستان شاهد هستیم.

برچسب ها :
مطالب مشابه

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره نوروزی با حضور فرماندار محترم شهرستان در روستای هندوآباد

۸ فروردین ۱۴۰۳

حضور فرماندار اردستان، ریاست دادگستری، دادستان محترم اردستان، ریاست اداره اطلاعات شهرستان در بین آمرین به معروف و ناهیان از منکر در پارک دفاع مقدس (ستاره)

۸ فروردین ۱۴۰۳
۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =