فرمانداراردستان : سرمایه‌گذاران زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به روستاهای اردستان باشند

فرمانداراردستان : سرمایه‌گذاران زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به روستاهای اردستان باشند

فرماندار اردستان با دعوت از سرمایه‌گذاران‌ بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزا در روستاهای این شهرستان گفت: تحقق این مهم زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به روستاهای این خطه است.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه برای توسعه روستاها از سرمایه‌گذاران در روستاهای اردستان حمایت ویژه‌ای می‌شود، افزود: ساخت واحد تولیدی در مجاورت یک روستا می‌تواند الگویی برای سایر روستاهای شهرستان باشد تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آن منطقه با اقدام‌های مشابه در ناحیه‌های صنعتی روستایی زمینه‌ساز بازگرداندن جمعیت روستاها باشند.

وی خاطر نشان کرد: بر این پایه، با مساعدت و حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مجموعه مدیریتی اردستان از سرمایه‌گذاران در طرح های گردشگری، صنعتی و کشاورزی که برای رفع بیکاری و اشتغالزایی در روستاها تلاش کنند، حمایت ویژه خواهند کرد.

فرماندار اردستان با یادآوری افتتاح کارخانه‌ تولید لوازم بهداشتی و شوینده در روستای نهوج دهستان برزاوند بخش مرکزی این شهرستان در اواخر هفته گذشته، اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از چنین طرح هایی زمینه را برای مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان فراهم خواهدکرد.

وی با بیان‌ اینکه این واحد تولیدی در روستا از سوی یک فرد معلول و در مدت نزدیک به ۶ ماه ساخته شده است، افزود: هدف از راه اندازی این کارخانه، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت از سرزمین مادری بوده است.

تاملی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست ۳۵ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند و با بهره‌برداری از مرحله‌های بعدی، در مجموع ۱۵۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول به کار خواهند شد.

فرماندار اردستان اظهار داشت: کارخانه مواد شوینده و بهداشتی نهوج در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع، زیربنای یک‌هزار و ۳۳۰ مترمربع با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده است.

روستای نهوج دهستان برزاوند در بخش مرکزی اردستان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۲ نفر (۱۷۸خانوار) بوده‌ است.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان بیش از ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال افزون بر یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره نوروزی با حضور فرماندار محترم شهرستان در روستای هندوآباد

۸ فروردین ۱۴۰۳

حضور فرماندار اردستان، ریاست دادگستری، دادستان محترم اردستان، ریاست اداره اطلاعات شهرستان در بین آمرین به معروف و ناهیان از منکر در پارک دفاع مقدس (ستاره)

۸ فروردین ۱۴۰۳
۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =