طرح‌های آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰هزارهکتار از مراتع کشور انجام می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: ما درکشورامسال برنامه ای که داریم دریک میلیون و چهارصد هزارهکتار از مراتع کشور پروژه های آبخیزداری انجام می شود. مسعود منصور در آیین افتتاح طرح پخش سیلاب شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب در جنوب روستای نیسیان اردستان اظهار داشت: منطقه برزاوند اردستان به جهت بافت خاک و همچنین توپوگرافی […]

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: ما درکشورامسال برنامه ای که داریم دریک میلیون و چهارصد هزارهکتار از مراتع کشور پروژه های آبخیزداری انجام می شود.

مسعود منصور در آیین افتتاح طرح پخش سیلاب شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب در جنوب روستای نیسیان اردستان اظهار داشت: منطقه برزاوند اردستان به جهت بافت خاک و همچنین توپوگرافی منطقه و همچنین پایین دست آن و تامین آبیاری خود که دارای قنوات هستند به شدت نیازمند آبخیزداری هستند.

وی افزود: از حدود چهارماه پیش فعالیت آبخیزداری در این منطقه شروع شده است و چهار بند سنگی ملاطی و سه کف بند در مسیر آبراه‌هایی که دچار فرسایش شدید هستند، ایجاد شد و مسیر مرمت شد و مسیرهایی که منتهی به این بندها می‌شد به دیواره‌ها بازسازی شد و امیدواریم با اینکار قنوات اینجا پرآب شود و خداوند کمک کند اقدامات پشتیبانی را انجام دهیم و شاهد شکوفایی و کار و تلاش در این منطقه باشیم.

منصور تصریح کرد: این معضلی هم که در استان اصفهان وجود دارد که شاهد فرونشست زمین هستیم با اینگونه اقدامات مشکلات برطرف می‌شود و هزینه‌ای که برای این پروژه انجام شده است حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده است و ما درکشور امسال برنامه‌ای که داریم یک میلیون و  ۴۰۰هزار هکتار از مراتع را پروژه‌های آبخیزداری را خواهیم داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در استان اصفهان از دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مراتع را نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن را آبخیزداری انجام داده‌ایم و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰هزار هکتار استیصال آب را داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که این طرح‌های آبخیزداری به معضل بی‌آبی در استان اصفهان پایان دهد.

وی ابراز داشت: الان ما در شروع بحث نهال کاری هستیم و نهضتی برای نجات زاگرس در برنامه داریم که انشالله در آینده اعلام می‌کنیم و یک کار خوبی که در توسعه زراعت چوب انجام شد از سال گذشته تا الان استفاده از آب‌های غیر متعارف و پساب‌ها برای زراعت چوب بود که قرار است در شهرستان کاشان یک طرح زراعت چوب ۳۰۰ هکتاری با پسابی که در واقع مضر بود به این شکل برای توسعه فضای سبز و زراعت چوب استفاده کنیم.

منصور بیان کرد: امسال در کل کشور برای آبخیزداری قریب به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب داریم که متناسب با شرایط کشت هر منطقه اجرایی می‌شود که سهم استان اصفهان هم از این مصوب حدود ۷۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در صورت تامین منباع محقق شو

برچسب ها :
مطالب مشابه

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره نوروزی با حضور فرماندار محترم شهرستان در روستای هندوآباد

۸ فروردین ۱۴۰۳

حضور فرماندار اردستان، ریاست دادگستری، دادستان محترم اردستان، ریاست اداره اطلاعات شهرستان در بین آمرین به معروف و ناهیان از منکر در پارک دفاع مقدس (ستاره)

۸ فروردین ۱۴۰۳
۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =