فرماندار اردستان گفت: مهاجرت و کاهش جمعیت مهمترین مانع توسعه اردستان

فرماندار اردستان در نشست فرهنگی شهرستان افزود: مهمترین مانع توسعه شهرستان موضوع مهاجرت وکاهش جمعیت است که‌ قشر جوان به دیگر شهرها هجرت می کنند. حمیدرضا تاملی افزود: اردستان دومین شهرستان استان اصفهان از نظر وسعت با افزون بر ۱۲ هزار کیلومترمربع است و با سه بخش و هفت دهستان و ۴۳ هزار نفر جمعیت، از توسعه […]

فرماندار اردستان در نشست فرهنگی شهرستان افزود: مهمترین مانع توسعه شهرستان موضوع مهاجرت وکاهش جمعیت است که‌ قشر جوان به دیگر شهرها هجرت می کنند.

حمیدرضا تاملی افزود: اردستان دومین شهرستان استان اصفهان از نظر وسعت با افزون بر ۱۲ هزار کیلومترمربع است و با سه بخش و هفت دهستان و ۴۳ هزار نفر جمعیت، از توسعه کمی برخوردار و ۱۹درصد جمعیت آن سالمند هستند که رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان‌ اینکه‌ بیش از ۱۰۰ سمن و ۱۸۰ هیات مذهبی در شهرستان وجود دارد و از نظر میراثی و پیشینه فرهنگی دستی بر آتش داردخاطرنشان کرد: در زمینه تولید سرمایه انسانی ارزشمند پیشتاز هستیم ولی بدلیل عدم توسعه یافتگی شهرستان از خدمات آن ها بهره مند نمی شویم.

فرماندار اردستان گفت: در زمینه ورزش هم با وجود ظرفیت‌های انسانی مطلوب، توانایی نگهداری این نیروها را نداریم و مهاجرت می‌کنند.

فرماندار اردستان تاکید کرد: باید توزیع اعتبارها در بودجه‌ریزی ها بر مبنای جمعیت پایان داده شود تا از تخلیه شهرهای کوچک و مهاجرت به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

تاملی اضافه کرد: نام‌شهید مدرس همیشه در کنار مجلس وجود دارد اما اردستان زادگاه این شهید معظم از آن بهره‌مند نمی‌شود، از این رو برنامه ریزی شد مرکز اندیشه و شناخت تفکر این شهید در اردستان تاسیس شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه

فرماندار اردستان طی پیامی فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه سبز پوشان نظام جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان در ۱۴۰۳

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام تسلیت فرماندار اردستان بمناسبت درگذشت مادر شهید علی سلامی زاده

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =