فرماندار اردستان گفت: درسال جاری ساخت ۸۹۴ واحد مسکونی در قالب شهری و روستایی دربرنامه این شهرستان قرار دارد.

آقای  تاملی  در جلسه کارگروه شورای مسکن در فرمانداری افزود: این واحدها با عنوان طرح جهش ملی مسکن، مسکن محرومان ، کریمان، معلولان، خیرین و روستایی ساخته می شود. وی با بیان اینکه با ساخت این واحدها اتفاق خوبی در بخش مسکن شهرستان رخ خواهد داد تصریح کرد: با اجرای این طرح ها قیمت مسکن […]

آقای  تاملی  در جلسه کارگروه شورای مسکن در فرمانداری افزود: این واحدها با عنوان طرح جهش ملی مسکن، مسکن محرومان ، کریمان، معلولان، خیرین و روستایی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه با ساخت این واحدها اتفاق خوبی در بخش مسکن شهرستان رخ خواهد داد تصریح کرد: با اجرای این طرح ها قیمت مسکن که‌سیر صعودی دارد در منطقه کاهش خواهد یافت.

فرماندار اردستان اضافه کرد: بعداز موضوع اشتغال که یکی از چالش های شهرستان به حساب می آمد و طی چند سال گذشته‌ با اقدام های خوبی که صورت گرفته به آرامش رسیده، مشکل اساسی، تامین مسکن است که با اجرا شدن این طرح ها ثبات و آرامش دراین بخش حاصل خواهد شد.

تاملی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مردم کم درآمد و‌نیازمند شهرستان برای اجاره مسکن‌با مشکل مواجه هستند که از دستگاه های خدماتی انتظار کمک و همکاری در صدور مجوزها و پروانه این طرح ها داشته از هم اکنون برنامه ریزی کنند تا هزینه اجرای طرح های زیر ساختی در توزیع اعتبارات عمرانی و تملک دارایی در دوسال آینده پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این واحدهای مسکونی تسهیلات ۴درصد پیش بینی شده گفت: اصرار براین است تا کمترین زیربنا، مشاع ها و دیگر امکان ها در نظر گرفته شودو از شیوه صنعتی سازی استفاده تا هزینه ها کاهش یافته از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی بانک ها و ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن بهره مند شده، سرپناهی برای قشرضعیف ساخته شود.

فرماندار اردستان افزود: ساخت ۴۴۲ واحد مسکن کریمان در دست اقدام است و کلنگ احداث آن زده شده در مرحله صدور پروانه و شروع عملیات اجرایی است و از این تعداد ۲۲۰ واحد در شهر اردستان، ۱۹۴ واحد درشهر زواره و ۲۸ واحد در شهر مهاباد ساخته خواهد شد.

تاملی اظهارداشت: برای ساخت ۵۰ واحد مسکونی کمیته امداد و ۱۴ واحد خیرساز زواره تاکنون کمیته امداد در مجموع برای هر واحد ۸۰ میلیون تومان پرداخت کرده ۲۰ میلیون تومان دیگر تا آخر سال جاری پرداخت خواهد کرد و حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون آورده متقاضیان خواهد بود.

وی اضافه کرد: از مجموع طرح ۱۵۰ واحدی محرومان نیز ۴۶ واحدبا پرداخت ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شامل ۲۲ واحد شهری و ۲۴ واحد روستایی در حال اجراست.

برچسب ها :
مطالب مشابه

کارخانه طلای کوه دُم زواره آماده بهره‌برداری شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدار صمیمی شاعران شهرستان با فرماندار اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار نشست صمیمی فرماندار با پیشکسوتان فرمانداری اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

عید سعید فطر بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =