کشف اجساد معدن کاران باستانی در معدن تاریخی در اردستان

حمید رضا تاملی فرماندار محترم شهرستان اردستان خبر از کشف دو اسکلت مربوط به دو معدن کار در یک معدن تاریخی در کوه های جنوب شهرستان اردستان را داد. وی افزود طی اطلاع واصله از کارگران یک معدن در اردستان ماموران محترم آگاهی و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان در محل حاضر […]

حمید رضا تاملی فرماندار محترم شهرستان اردستان خبر از کشف دو اسکلت مربوط به دو معدن کار در یک معدن تاریخی در کوه های جنوب شهرستان اردستان را داد.

وی افزود طی اطلاع واصله از کارگران یک معدن در اردستان ماموران محترم آگاهی و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان در محل حاضر و با دو اسکلت در داخل کانال های در عمق حدودا سی متری و داخل کوه یافت شده است که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص گردید آن محل یک معدن تاریخی بوده که در گذشته های بسیار دور به عنوان معدن استخراج روی از آن استفاده می شده است و با بررسی ساختمان ها و کوره های ذوب که در محل یافت شد نشان از قدمت کوره ها به دوره صفویه و ساختمان ها حداقل مربوط به دوره قاجار می باشد . و از تزئینات زیر سقف معدن قدیمی نیز نشان از قدمت بالای شش صد سال تا ۱۰۰۰ سال را می توان متصور بود .در ضمن اسکلت ها می تواند مومیایی های طبیعی باشد که این در ایران می تواند بی بدیل باشد و دوره جدیدی در  تاریخ و تمدن چند هزار ساله شهرستان اردستان را باز نماید .

برچسب ها :
مطالب مشابه

کارخانه طلای کوه دُم زواره آماده بهره‌برداری شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدار صمیمی شاعران شهرستان با فرماندار اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار نشست صمیمی فرماندار با پیشکسوتان فرمانداری اردستان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

عید سعید فطر بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =